Impresszum
English
Deutsch
Italiano
Bemutatkozás

Belépés:






Bemutatkozás

A KÉT CALCULUS Kft 1997-ben alakult. Fő tevékenysége a számviteli, pénzügyi és adózási tanácsadás valamint a könyvvizsgálat. Ügyfeleinkkel kapcsolatos feladatokat egyedileg kialakított rendben felsőfokú gazdasági végzettséggel, könyvvizsgálói oklevéllel rendelkező munkatársak végzik. Állandó megbízással több mint 20 ügyfélnél látunk el tevékenységi körünkbe tartozó feladatokat. Szerződéseink teljesítését részben vagy egészben német és angol nyelven is vállaljuk. Az ügyfélkörünkbe tartozó cégek jellemző éves árbevétele 300-2.000 MFt közé esik, alkalmazottaik száma meghaladja a 10 főt. 

A vállalkozásokat érő környezeti hatások olyan sokrétűek, hogy az azokra adandó optimális válaszok és döntések meghozatala nagy kihívások elé állítja a vezetőket. A kis és középvállalkozások üzleti tevékenységüket alulról szerveződő alapon, magánszemélyek , családi összefogás alapján kezdik meg. Ezek a személyek általában nagyon jól ismerik azt a szakmai területet, melyben tevékenységüket kifejtik. Nem egy nagy szervezet áll a hátuk mögött, hanem csak saját erejükben és munkabírásukban bízhatnak. Nagyvállalkozások átszervezésének központi kérdése az, hogy tevékenységüket optimális létszám és erőforrás lekötéssel végezzék, hogy versenyképességüket megőrizzék. Megállapíthatjuk, hogy bármilyen vállalkozásról is van szó azok megszervezése és átszervezése hátterében hasonló gyakorlati megfontolások állnak. Ilyenek a növekedés, költséghatékonyság, a piaci részesedés és az üzleti eredmény növelése. Sorolhatnánk napnyugtáig a mutatókat, mégis ezek elérésének kulcsa a vállalkozást érő és a vállalkozás által kibocsátott információk gyors, pontos rendszerezésében, összefoglalásában van. Hányszor vagyunk tanúi annak, hogy egy cég ajánlatadása során saját másik részlegének a konkurenciájává válik, vagy hogy a fedezeti összeg elemzésének lemaradása folytán nem értjük, hogy mások hogyan tudják lehetetlen, a költségeket el nem érő áron adni helyettesítő termékeiket, nyújtani szolgáltatásaikat.

Tapasztalatok alapján a megoldás nem az önellátásban van, hanem egyes tevékenységek kívülről történő igénybevételében. A vállalkozások nagyon kis hányada engedheti meg magának, hogy saját állandó jogtanácsost alkalmazzon. Erre még a középvállalkozások között is külső, szerződéses ügyvédet foglalkoztatnak. Ennél sokkal többen vesznek igénybe külső könyvvezetési szolgáltatásokat. A vállalkozás mindennapi életében oly fontos informatikai eszközöket és programokat a kis cégek készen vásárolják és azt várják el tőlük, hogy igen szétágazó tevékenységüket varázsütésre foglalják rendszerbe. A nagyvállalatok ezt sokszor csak saját belső apparátus felállításával tudják megoldani. A kis és középvállalkozások, akiket a napi üzlet leköt nincsenek felkészülve, nincsenek bőséges anyagi forrásaik arra, hogy olyan belső információs rendszert alakítsanak ki, mely a korábban leírt stratégiai célokat messzemenőkig támogatná. Ebbe azonban egyáltalán nem kell belenyugodni és a sikeresség biztosítása érdekében ma már rendelkezésre állnak olyan szakmai szolgáltatások, melyeket korábban csak igazán nagy cégek érhettek el.

A technikai fejlődés és eszközök ellenére ezek léte nem biztosítja azt a tudást, hogy egy vállalkozást megszervezni és működtetni. A kilencvenes évek végére már szép számmal voltak olyanok akik túl vannak első cégükön, megfizették a tanulópénzt és második vagy harmadik vállalkozásukban már egészen más elveket alkalmaznak a cég irányításához, vezetéséhez. Több közgazdász ezt az időszakot a rendszerváltozással együtt újkori eredeti tőkefelhalmozásnak nevezi. Remélhetőleg ez az időszak elég volt ahhoz, hogy rádöbbenjünk, hogy a tőke nem minden. Egy vállalkozás annyit ér mint azok az emberek akik a vállalkozáson belül egy közös cél érdekében együtt dolgoznak. Az üzleti sikereket ötletek generálják. Emberközeli kép, hogy sok vállalkozás egy garázsban vagy a tulajdonos lakásában kezdődött. Azok tudták kinőni magukat, melyek a gyors növekedést kibírták. Olyanná tudták tenni a céget, úgy tudták megszervezni, hogy az nőni tudjon.


Volt egy régi egy ügyfelünk aki vállalkozását megalapítva belefáradván az embert és családot nem kímélő napi 16-18 órás munkába azt kérdezte: ha el szeretné adni a cégét milyen árat tudna érte kérni, és hogy hogyan lenne a legcélszerűbb mindezt lebonyolítani. A válasz nagyon lehangoló volt. A cég pontosan annyit ér, mint a vezetője és ha ő elmegy már semmit. Biztosítottam afelől, hogy míg 10-20 alkalmazottja van, egy telephelye addig érezni fogja mi történik a cégével, de a forgalom bővülésével – mely miért ne nőne, ha jól csinálják amit csinálnak – el fogja veszteni az átlátó képességét, mert kézi irányítással működik a cég. Három év se kellett hozzá és mindez bekövetkezett. Ezt a kérdést azóta elég sokan feltették és arra következtetésre kellett jutni, hogy igen komoly szükség van olyan tanácsadásra, mely felkészíti a céget a változásokra, részleteiben nem tűzoltó módon, hanem olyan rendszert kialakítva, mely folyamatba építetten képes rendszeres vezetői, tulajdonosi információkat közvetíteni a cégről, megalapozva a döntéseket. Nem biztos, hogy az adott információk alapján adódó döntés a helyes, vagy az melyet végül is választanak, de lehetőségeket és megoldási módokat kell felállítani, modellezni a következményeket és az a módszer hosszútávon a sikeres vállalkozás alapkövetelménye.

Igen jól megfogalmazhatóak azok a igények, melyeket vállalkozások vezetői saját cégükkel szemben felállítanak. Szeretnék, hogy optimálisan tartsanak készleten árukat vagy anyagokat, szeretnék, ha kiegyenlített és rendszeres bevételeik lennének, nem akarnak több adót és adóelőleget fizetni mint amennyit eredményük vagy a vetítési alap indukál, szeretnék időben tudni mikor és mennyi pénz folyik be és mikor és kinek mennyit kell kifizetni onnan, szeretnének elmenni két hétre nyaralni és a mobil telefont kikapcsolni

Egy vállalkozásnak működése során a tevékenységgel közvetlenül összefüggő szolgáltatásokra és információkra van szüksége mind jogi, pénzügyi, informatikai, szervezési és marketing területen. Ezek közül az a terület, mely a mindennapokat leginkább áthatja az a pénzügy és az adózás. Ma a pénzügyi nyilvántartások vezetését megfelelő informatikai háttér nélkül lehetetlen megoldani. Az informatikai fejlesztéseket az is determinálja, hogy ilyen módon a minősített információkkal kapcsolatba kerülők köre leszűkíthető, másrészt kevesebb alkalmazottra van szükség. Ha jól szervezett az ügyvitel akkor konzisztensek az adatok.

Tevékenységünket minden területen az jellemzi, hogy az ügyfél rendszereit, nyilvántartásait, üzletmenetét megértve olyan részletekre irányítsuk a figyelmet, hogy azok optimálisan gyűjtsék az információkat, segítsék a döntéshozatalt, dokumentálják a tevékenységet. Ebbe tartozik olyan elvek meghonosítása, mint hogy egy bizonylatot egyszer rögzítsünk, a közös adatbázisokat használjanak lehetőleg on-line módon és ezek alapján ki tudják használni, hogy naprakészek.

Szolgáltatásaink:

Átvilágítás
Áttekintjük a cég vagy egy részének, szerződéseknek a helyzetét, adatokat gyűjtünk és feltárjuk azokat a tényeket, melyek az átvilágítást megalapozó problémához vezettek. Speciális esetekben bér, tb, vám, képzett szakértőket veszünk igénybe vagy ügyvédeket és jogi szakértőket ajánlunk.

Számviteli tanácsadás és Controlling
A vállalkozás működés közbeni belső információs rendszerének használatával összefüggő támogatást biztosítunk konzultáció formájában.

Beszámolók és Átalakulások könyvvizsgálata
A hatályos törvények és a Magyar Könyvvizsgálati Standardok szerint.

Adózási tanácsadás
Ügyfélkörünkben a működési időszakunk alatt végzett ellenőrzésekhez kapcsolódva igen jó eredményeket érünk el ügyfeleink javára.

Bármilyen tanácsadást vagy szolgáltatás is rendeljen az ügyfél nálunk a leírtak áthatják munkánk minden részét és többször előfordult már, hogy az ügyfél konkrét megrendelési szándékkal érkezett, de megismerve problémáit és igényeit más szolgáltatást rendelt meg. A vállalkozást mi egy komplex rendszernek tekintjük, okokat és okozati összefüggéseket keresünk, nem tüneti „kezelést” adunk. A könyvvizsgálat során domborodik ki leginkább, hogy egy jól felépített rendszer nem azért fontos, hogy korlátozás nélkül elfogadható mérlege legyen, hanem azért, hogy a vállalkozás olyan nyilvántartásokat vezessen és használjon minden nap, melynek pontosságát a könyvvizsgálat megerősíti. A legjobb könyvvizsgálat sem pótolja a jó beszámolót.

Bor Zoltán
ügyvezető

4. Számviteli potilika...
2011-10-20 - ...
1. Elektronikus dokumen...
2014-01-20 - Ti...
5. Értékelési Szabályzat...
2011-10-20 - ...
2. Az innovációs járulékról...
2012-04-06 - ...
6. Leltározási Szabályzat...
2011-10-20 - ...
3. Béren kívüli és más juttatások...
2012-01-14 - 2012 től...
7. Pénzkezelési Szabályzat...
2011-10-20 - ...
4. KC13 Minta Hatarozat...
2014.01.20 ...
1. KC13 Tagi egyenlegko...
2014.01.20 ...
5. KC13 Mi kell a konyv...
2014.01.20 ...
2. KC13 TAGGYULESI HATA...
2014.01.20 ...
6. KC13 Lizing Egyenleg...
2014.01.20 ...
3. KC13 Suppliers Accou...
2014.01.20 ...
7. KC13 Kontenabstimmun...
2014.01.20 ...
 
© Két Calculus Kft, 1997 - 2011, Minden jog fenntartva!
A weboldal másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges!